Wednesday 1 August 2012

pengalaman ooh pengalaman :)


Bismillahirahmanirrahim . . .

Alhamdulillah  . . . selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w. . .

                           ~Alllahuma solli ala saiyidina muhammad~

Dah lame dah tak update blog nekan. . .biaselah cuti2 ne pun ada je kerja yang perlu dilakukan. . .

Mase cuti  ne aku ade la kerja sket2 jadi muallim. . .Mula-mula masuk tu, aku duduk la kat tempat duduk budak-budak la. . .hehe. . biasalah takkan nak ke depan terus dah tak mula lagi kelas. . .

adeii. . . pastu kan, aku tanya la budak-budak yang baru datang dalam dua tiga orang gitu, aku tanya la ada sorang budak ne “ adik tingkatan berape?”. Die jawab la tingkatan 3. Nak tau die tanya aku plak “ awak tingkatan berape?”. . .
hahaha. . . hampir tersembur ketawa aku. . .


tapi takkan nak ketawa kat situ plak. . .aku sengih je la. . .adeii. . .muda lagi aku ne. . .biase la. . .haha. . .poyo je. . .takkan nak sengih je, layan la budak tu tanya tu. . .aku jawab la “ tak de tingkatan da” hahaha. . .loyar buruk tul. . .haha. . .kesian kat adik tu. . .entah faham entah tidak.


          
Pastu, aku pun start la jadi muallim ne. . .teaching kat depan tu. . .budak-budak pun tengok la aku. . adeii. . .nie yang aku tak leh nie aku tanya pun jawab perlahan je. . . hurmm. , ,aku soal alhmdulillah bagus bleh jawab. . .okeylapastu ade la sorang budak ne tanya. . ."ustazah namo gapo?” kawan-kawan diorang pun cakapla        “ ooh, gelenya nyoo”. . .haha. . macam-macam la kanak-kanak ne. . .

Okey ne time Ramadhan pulak.. suara mestila kene kuatkan.. . .
ehm. . . kalau tak tidur la budak-budak ne.. . .adeiii. . .dah la bising diorang ne. . .nak keluar anak tekak aku menegur. . .hehehe (hiperbola je). . .

mase aku masuk kelas tu, diorang tu pun tegurla “ustazaaaahh ustazaahhh”. Mesra alam la pulak budak-budak ne. . . bagus2. . .

Pastukan, mase time nak dekat habis dah, mula la diorang ne cakap "ustazah, nok kelik masok plop ne”

Aku pun jawab la " ha?? Awak masak ker?”

“takla..ustazah la patut balik masok”

Dalam hati aku, amboii. .pandai je budak ne. . .tau la dah dekat waktu berbuka. .

Ada la sorang lagi ne cakap “ustazah, saya nak kene susun makanan untuk isteri, mak, ayah kat umah” amboii, banyakla die punya isteri. .aku pun sambung lagi teaching ne. .hehehe. .cuak giler muka diorang. . .tapi aku sambung sikit jela  nak abes kan mase yang ade. . . hehehe. . .k akhirnya aku pun ucapkan wallahua’lam. . bersorak diorang. . .hurmm. . .macam-macam la budak-budak ne. . .

Sekarang ne barulah aku tahu. . kerja teaching-teaching ne bukannya senang nak2 lagi dapat budak2 yang nakal. .tabik la kepada sape yang jadi muallim ne

                           “ku kenal penciptaku, melalui murabbiku”


3 comments:

  1. hahahhahaha~~~~...ustazaahhhhhh plg aq syggg...huhu...mga trs thabat dlm mendidik generasi akn dtg..hihi...chaiyookk~!

    ReplyDelete